Nån slags spark i baken…. 

Att jag anmält mig till spring-kursen (som det ju är även om de kallar sig Run Academy och har Löpargrupper)  har fått upp min vilja att röra mig lite på semestern.  

Förra semestern (den jag kom hem från för drygt 2,5 v sedan)  hade vi sagt att vi skulle köra tabata på gräsmattan varannan dag,  om vi inte passade på att springa när det ju ändå fanns så många barnvakter.  Det slutade mest i att vi drack sangria. Detta resulterade i att jag inte satt upp några träningsmål för den här semestern –  det finns alltså massa möjligheter att överträffa målen!!! 

I lördags körde jag tabata medans Pipoilotta red på landet. Igår tog hon cykeln och jag benen på en 3 km-runda.  Idag har jag barnledigt eftermiddag och kväll.  Pia som jag skulle träffa på stan meddelade att hon är lite sen så då gjorde jag det.  Gav mig ut på min springrunda från förr….  Då när jag var 25 och började jogga frivilligt… 

5,87 km….  Längsta jag sprungit sen 2005 kanske.  Måste hitta på 130 m till så det blir 6 km… 

Tiden var ganska dålig mem mitt fokus var att orka mer än 5 km. 

På torsdag åker vi söderut för kompishäng.  Så det blir ev ingen mer träning på länge –  men 3 ggr är ju oändligt många fler än tex 0 ggr.  Säg jag är nöjd! 

One thought on “Nån slags spark i baken…. 

Kommentera

