Mamma NEJ JAG peppen!!! 

Jag tycker att jag bara finns för att serva andra. Barnen. Jobbet. Huset. Bilen allt. 

Gör inget bra jobb längre. Lallar mest runt och fångar bollar som flugit förbi och rullar iväg. Håller inte så många bollar i luften precis.  Har ingen pepp alls för det.  

Åt middag med några barndomskompisar för nån vecka sedan. En hade börjat läsa tyska för att göra nåt annat än jobba och serva barn. En annan hade gått på en helg-intensiv-kurs i yoga. En annan börjar varje morgon med 7 minuter yoga för att samla sig och hitta sig själv. 

Då bestämde jag mig. Nu är det dags för mig att hitta en annan barnvakt än MoM (så mycket hjälp jag får av dem men det är ändå med ”full redovisning” av varför de ska barnvakta)  och göra nåt FÖR MIG en kväll i veckan.  

Men vad?  Jag orkar inte börja LÄSA nåt.  Vet inte riktigt vilken estetisk hobby jag skulle vilja ha.  Yoga är jag inte mentalt redo för. Då kom jag på vad jag var så avis på förra (förrförra???) året. Kompisen med äldre barn som tillsammans med sin man gick på en spring-kurs hela hösten. DET VILL JAG GÖRA!!!! Utvecklas. Utmanas. Hitta energi.  Utveckla bättre uthållighet –  orka köra på fast man inte egentligen orkar eller vill. 

Så. Hepp. Bokade en plats i förmiddags och firade med att jogga på lunchen.  NÖJD.  PEPPEN. 

Kommentera

