Juni!!!!  Dvs MAJ är över!!! 

Maj är alltid en ganska stressig månad i familjen..  Så även denna,  fast kanske ännu mer… 

1a maj var vi fortfarande på valborgsresa i Värmland och Örebro. 

4e maj fyllde en av barnens kusiner år –  vi lämnade paket men det var ingen fest.  Ändå. Fixa present! 

10e maj fyllde Pipoilotta 7!!! Det förde med sig present fixande,  superfrukost inkl Nogger,  middag med mormor, morfar och kusinerna. 

Kalas ska det också vara –  15 barn med middag lek och film (Sing –  så bra!!!) 

Den helgen var vi på landet. Där bygger min pappa ett fint tak över entrén.  Han hade snubblat till nån timme innan vi kom och slagit till revbenen mot några bräder.  Han hade så ont att han inte riktigt kunde resa sig utan hjälp. Visade sig att han också fått en spricka på ett revben.  Så hela andra halvan av maj har vi också fått hjälpa till med saker som han inte kunnat göra,  inklusive komma över och hjälpa mamma dra upp honom när han ramlat… 

15 maj hade de vårsalong på skolan, 18 maj hade Gullgossens klass Rymdshow…  Båda aktiviteterna innebar såklart att man skulle komma tidigare och baka och fixa…  

Den 18 skulle MoM åka till landet eftersom mormor/mamma fyllde 80 på fredagen och inte ville att grannar o annat löst folk skulle komma och knacka på. 

Precis när vi bestämt att vi skulle äta hämtpizza med grannarna ringer MoM från centrum och meddelar att deras bil inte startar.  Så då fick jag rädda dem och hämta pizzan samtidigt…  Fredag morgon (19:e) bogserade vi bil och fyllde min bil med oss alla för att åka till landet.  DÄR var det SOL!!!!  Så födelsedagen blev mycket bra med god mat,  tårta och vilande i solen… 

Lördagen och Pipoilotta fick rida… 

Söndag morgon packade vi oss hem för 80-års buffé…  Lagad av…  Tada –  mig!!!  Jag älskar att laga sådan mat så hade jag vägrat hade vi väl kört med catering men jag ville gärna laga… 

Under matlagningen hade Pipoilotta en kompis där för att hoppa med vattenballonger… 

Buffén blev jättelyckad –  maten vädret och stämningen!!! 

Måndag var kanske nåt av en vilodag…  För att sedan på tisdagen springa vårruset. På en förvånansvärt bra tid med tanka på min ovana att springa… 

Sen blev det äntligen långhelg!  Vi inledde med ett gemensamt kalas för barnen där vi bjöd andra femmisar.  De kalesen är så mysiga.  Vi började med fri lek (barnen) och kaffe (mammorna) ,  grillat till lunch mer lek och sedan fika med marängsviss istället för tårta. Gullgossen gillade inte sin present som jag önskat åt honom så vi bytte den mot ett domino och en kendama…  Jätteroligt tyckte vi alla så jag var tvungen att skaffa en! 

Pipoilotta fick en robothund (det är 4 familjer som går ihop och handlar) så hela fredagen handlade om att önska att vi kunde träffa en va de andra familjerna där det också fanns en liknande.. Så fika hos dem fick det bli… 

Lördag var vi i Aspudden och träffadd kompisar och det var så himla mysigt.  Barnen lekte och mammorna smidde planer för Mallis… 

Söndag delade jag och en kompis familj upp –  mina barn var där några timmar då jag handlade och planterade några blommor… 

På eftermiddagen var alla 4 barn här och deras föräldrar kunde gå på Ikea och k-rauta i lugn och ro.  Bra plan!!! 

Det var ju också mors dag så i brist på uppskattning från barnen (dålig uppfostran) så firade jag mig själv…  


Upploppet på maj närmar sig…  Den 29:e maj var det dags för Gullgossens 9-årsdag!!!! OMG!!! otroligt!!! 

Middagen som önskas var KOBE KÖTT!!!  Ja det fick bli nån variant. Samma sorts ko som växt upp på samma sätt i Australien… Två skivor ryggbiff av den.  Sedan entrecote och fläskkarré att jämföra med. 

Han hade önskat ett headset av kusinerna och de hade gjort bra research –  att det skulle se coolt ut var viktigare än bra ljud meddelade 22-årig spelgalna kusinen…  Och han blev sååååå nöjd. Stod framför spegeln och kollade in sig själv… 

 God efterrätt med jordgubbar!!!  

Phu!!!! 

Summan av det hela är iallafall att Gullgossens kalas kommer att vara på Laserdome för jag ORKAR INTE ETT KALAS TILL JUST NU!!!!! 

Kommentera

