Feber i da house!!!

Tisdag onsdag var Pippilotta milt sjuk (toppade på 38 grader båda dagarna)… Karensdag på torsdagen med hårklippning lunch på asiatisk buffé med sushiband och TGR-besök för inköp av livsviktiga irrelevanta småsaker… 

Fredag på jobbet och sioerpepp för födelsedagsmiddaag hos kompis på lördagen – där barnen BAD om att få sova över hos mormor o morfar om de skulle ha barnvakt. Bra planerat för att slippa jäkta hem precis när vinet kommit i glaset typ. Förutom att Gullgossen kom till mig kl 01.34 natten mellan fredag och lördag och hade ont i huvudet och benet. Åh vad dåligt jag sover med honom snurrande i sängen. Speciellt eftersom han ökade i temp under natten.

Nä så det blev inlåst dag igår – han hade 38,4 som mest och sov o princip hela dagen. Åt 2 st halva bananer.  Orkade inte spela ens en minut!!!!

Bättre idag – 37,9 som.högst och orkar kolla på Youtube hur mycket som helst.

Enda mackan han fått ner var en hembakad (nu på morgonen!!)  frukostfralla (bakade utan russin)


Igår vågade jag inte lämna honom hemma så mormor o morfar handlade åt oss och tog med Pippilotta så hon kunde plocka godis…. Idag önskade han Happy Meal och jordgubbar så Lottan o jag drog på en luchsväng. Alltså. Pad thai till henne. Happy Meal åt honom. Fryst spenat o krossade tomater till mig (för att göra palak paneer!!!).  Jordgubbar till alla på speciellt önskemål från sjuklingen. 

Gissa om Happy Meal smakade papper? Svar JA!!! Nu smakar det ju alltid papper för mig men inte för gossen.  Men idag – papper!!! Inte förvånad! Det har hamnat i kylen för upphettning imorgon som en restmiddag. SUPERTIPS pizzarester eller pommesrester får nytt liv om man kör det 2-3 minuter i varm varmluftsugn – krispigt och gott!!! 

Jag känner mig orkeslös och vill mest surfa och inte hitta på uppbyggliga aktiviteter mwd Pippilotta…  Nu ska jag nog städa lite BEHÖVS EXAKT ALLTID I DETTA HEM!!!!

Imorgon har gossen troligen karensdag och vi har redan planerat att vi ska luncha på Jensens i kista – gratis glass till barnen under sportlovet!!!  

Kommentera

