Åh lyxen! 

Vi har det ju ganska bra, jag och barnen och som en som älskar att resa är jag glad att det funkar ok med barnen. Har funnits tider där jag inte förstår hur barnen och jag verkligen kunnat klara av resorna men det har byggt på andra vuxnas närvaro… 

Mormor/mamma har i många år drömt om att åka till Mallis. Morfar/pappa är helt ointresserad…. lejonmamman har dock visat vägen – några juniveckor på Mallis kan vara underbart… 

Så i oktober köpte vi våra flygbiljetter till Mallorca i mitten av juni. Förra veckan bokade vi boende.

Första veckan är mormor där. Sedan kommer kompisen L och stannar 1,5 v till.

Vi har hyrt en lägenhet via airbnb som ligger 300 m från stranden och har en gemensam pool. Vi ska hyra bil för att kunna ta oss till och från flygplatsen men också runt på ön.

Ja alltså inuti ser väl lägenheten rätt tråkig ut men ändå…

Det skulle det kosta oss typ 27 000 att åka och bo på sämsta ving-hotellet under två veckor samma period. Nu blir det ca 17 000 för två och en halv vecka med bättre boende (kanske sämre pool) och närmare havet och egen bil 🙂 

Åh just nu när det är lite tråkigt väder känns det skönt att tänka på att ha det framför sig.

Åh lyxen jag vet. Jag är så lycklig att vi kan få ha det så bra och att jag kan få ändan ur och boka (flygbiljetterna har redan gått upp 2000 kr)…

One thought on “Åh lyxen! 

Kommentera

