Tre sorger och en lycka

Nä men eh inte så smart att antyda att jullovet avslutas på topp INNAN det verkligen avslutats på topp.

1) min kompis L som jag skulle äta middag med ikväll fick sent förhinder pga veterinärbesök – kulmen på jullovsavslutnimgen var som bortblåst 😦 kollade med en annan kompis som brukar ha mormoe-barnvakt halv-regelbundet om det inte slumpade sig så att hon hade barnvakt men Nej. Skit 

2) när vi satt oss i bilen som jag så fiffigt parkerat vid pendeltåget så funkade central-låset (=inga problem med batteriet tänkte jag) MEN Det gick inte att starta bilen = batteriet funkade inte tillräckligt bra… 

Ringde pappa/morfar som bara skrattade och sa ”har du inte sett mitt sms vi är i centrum jag kommer”


Han tror att min bil har dåligt batteri eftersom det hade laddat ur när vi var på teneriffa medans jag anser att det inte är nåt fel då det aldrig annars laddat ur sedan april. Han har kanske lite övertag just nu… Men hans skepsis gjorde iallafall att han snabbt var på plats med rätt utrustning… 

3) när jag skulle öppna huven till bilen så såg jag:

REPOR ÖVER HELA HUVEN!!!! JÄKLA SKITUNGAR!

Sen när jag skulle in i bilen igen – när ladd-kablar var på plats – upptäckte jag det jag inte sett när jag tidigare bara hoppade in o bilen:

Ja nä så sedan fick jag köra i en halvtimme för att ladda batterierna och samtidigt ringa polisen och anmäla… 

Var extremt lättretad sen och fick säga till barnen att jag kan bara tänka på en sak i taget… Barnen hade längtat efter sina kompisar (som tur var) och jag fick en timme själv att röja lite och sedan sätta mig med en kopp kaffe och titta in o brasan. Inser att jag har helförsäkring och det alltså mest är någon annans problem med bilen… Jag borde få hyrbil och ja det får lösa sig…

MEN nu har det iallafall avslutats på topp när lejonmamman fixade barnvakt och vi tog oss till Grill för deras söndags-buffe.

Vi blev placerade i bordellen

…Och tog det som en komplimang. Åt otroliga mängder extremt gott kött från deras fantastiska buffé…

Slutade på topp ändå men imorgon blir det till att fixa med försäkringsbolaget och komma igång på jobbet… MEN IMORGON ÄR EN ANNAN DAG!!!!!

Kommentera

