Snabbt till lycka

Pippilotta har så lätt att vara överlycklig, skratta och bubbla av glädje. På ett helt annat sätt än Gullgossen som håller det mesta inom sig och ofta visar med en liten min vad han tänker på.
Igår var det så SPÄNNANDE.  friluftsdag (åh jag kommer ihåg hur jag HATADE friluftsdag när jag bar liten, men numer är det mer en rolig skogsutflykt).Pippilottas första LUNCHMATSÄCK. åh hon har pratat och planerat i en vecka sedan den stora nyheten om den kommande matsäcken meddelades förra veckan.

Gullgossen har en standard – köttbullar o pasta, varma i termos. Saft. Digistivekex. Kanleknäcke. Riskakor.  Frukt. Ibland en bulle. 

Pippilotta funderade och funderade. Fram och tillbaka.  Det blev samma som gossen med tillägget varm choklad… 

Hela morgonen var pirrig.  När hon cyklade iväg nästan skrek hon av lycka ”det här är min första matsäck mamma”.

När de ätit och var på väg hem råkade hon träffa på mormor och hade direkt sprungit fram och berättat om allt hon haft med sig. 

Åh den förmågan att uppskatta livet är fantastisk! 

Kommentera

