Svart är det nya svarta möter more is more

Gullgossen hade feber en dag och således en karensdag – i onsdags… 

Passade på att svänga förbi lager 157 som annonserade Bomberjacka för 157 kr. 

Tänkte att jag nog ändå skulle tänka nytt och variera mig – till och med chocka omvärlden och mig själv med att INTE köpa en svart utan.en grön. Snygg som attans!!!

Sen eh ja då kom jag på det bevingade djungelordspråket ”om du köper nåt i en annan färg måste du OCKSÅ köpa en i svart”…

Framförallt så KÄNDE jag att det liksom saknades en svart! Svängde in på vägen hem igår. Tänkte att jag köper en svart så kam jag lämna tillbaka den gröna sen.

Men nu känner jag att jag kanske inte vill lämna tillbaka den gröna. och absolut inte lämna tillbaka den svarta. Verkligen inte lämna tillbaka den svarta.

Fast kanske kam man tänka.att två jackor för 314 kr är ok. Och för den som undrar hur många jackor jag tror jag behöver så har jag tänkt att ha dem som alternativ till kofta och kavaj på jobbet… 

Alla kvitton finns kvar. Alla taggar sitter på. Jag kan lämna tillbaka en eller två av dem.

Ja nu kan ni kanske samlas i små grupper och diskutera runt de.rvå frågorna

Är hon galen?

Vad kommer hon göra? (behålla båda, lämna tillbaka en – vilken?, lämna tillbaka båda)

Känns lite som det är retoriska frågor med givna svar. Men ändå. Tänk om jag förvånar mig och er med det oväntade… 

(hahahhhaah as if) 

One thought on “Svart är det nya svarta möter more is more

  1. Det syns ju klart och tydligt att du behöver både en grön och en svart. Och till det priset – inget att fundera på. Behåll behåll behåll!

Kommentera

