Nästan förbjudna tankar?

Det började när vi var i Portugal… I bilen sa en i gänget (8 vuxna 4 barn där vi vuxna känner varandra sedan 1988!!!!) att nästa gång (vi hyr hus vartannat år) kan vi väl åka till GOA!!!  Svindel! Nä! Då måste vi vara borta minst 2 helst 3 veckor.  Funkar aldrig med skolbarn… 

Ja så eh då sa vi NÄR VI ÄR PENSIONÄRER!!! Och jag insåg att för mig är det sisådär 15 (drygt) år kvar eller 7-8 resor om vi åker vartannat år. Sen tänker jag 15 år bakåt till 2001. Det känns ändå inte så himla länge sedan…

Så helt plötsligt inser jag att det kommer en tid om 10-12 år när barnen är ganska stora och vi har OLIKA LIV. Där inte 24 timmar av dygnet är uppbokade av barn eller jobb. Åh det kam jag längta till!! Inte att jag längtar bort tiden med barnen men jag inser att jag kommer att uppskatta en frihet som kommer att komma. Nån gång. 

Och lite Planerar jag i hemlighet för framtiden.  Att jag vill bo i lägenhet när barnen flyttar hemifrån.  Att jag vill ha ett litet litet till hus på landet, ett vinterbomat ett som man kan vara i året om. Att stå o borstadskö för att kunna hitta en boendesituation för hela familjen om 15 år… 
Galet? Ja visst!  Men tänk själv – hur länge sedan var 2001??? Länge men inte känns det som 15 år!?!

Kommentera

