Semstern – det dåliga

Har äntligen sorterat ut vad som jag skulle behöva planera bättre till nästa semester….

Måste få ur mig detta FÖRST så jag kan summera semestern utan att känna en bismak – om jag soterar bort misstagen och kägger den åt sidan så kommer jag åt det fina med semestern sedan…

Det rör egentligen mest Danmarksresan och iden i sig utan dess planering:

  1. Vi hade en semestervecka hemma innan vi åkte mot Danmark. Den veckan blev som en väntan på RESAN och bara försvann. 
    Lärdom – bäst att börja med en big bang – helst redan första lediga dagen – annars såsar man bort en vecka med att packa, vänta, fortsätta tänka på jobbet och inte alls njuta av ledigheten
  2. Vi var 5 familjer på resan. Vi har lite olika prefernser – så det blev en kompromiss. De första tre nätterna bodde vi på ett hotell nån mil från Billund. Jag tyckte det var skönt att bo på hotell när man skulle till Legoland – för det var stressigt nog så att slippa laga frukost och middag hade varit jobbigt. Men nästa tre nätter, som jag velat haft i utrustade stugor vid nån strand blev också hotell. Det blev 6 nätter med hotell och bara restaurangmat hela tiden – 1000 spänn om dagen på mat där Gullgossen iallafall mest bara åt pommes  och inte ick i sig nåt vettigt alls… Jag gillade inte att semestra på hotell – man kan inte ens få en kopp kaffe utan att gå och handla…
    lärdom: välj resesällskap/resetyp som har samma önskemål = dvs vet dina egna önskemål och formulera dem (vilkat jag  INTE kunde innan denna resa)

Detta – att jag inte gillade boendeformen eller all friterad mat vi åt till varje måltid – lade en lite blöt filt över andra delen av danmarks-semestern. MEN nu lägger jag det i min erfarenhetsbank… så jag kan summera semestern i helhet!

Kommentera

