jaja nu när vi pratar matlistor och grejer

Utav olika naledningar som tex att det är mycet specialveckor just nu har vi lite uppehåll med matkassen. Så nu ska man komma på allt själv och jag sätter ju en ära i att försöka ha ett nytt oprövat kort i veckan bara för att peppa upp mig.

Min kollega, en yngling på typ 25 eller 27 och alltså ännu mer uppkopplad än jag, berättade glatt i lunchrummet hur han i ica-appen trycker på billiga veckan, klickar på recept som verkar god, klickar på lägg till i inköpslistan och vips så finns de där – och vips så är det nästan alltid specialpris på några av ingredienserna = smart synkat av ica…

Ja så jag klickade lite i appen nu ikväll och hittade bla dessa som jag skulle kunna tänka mig göra (och nästan komma undan med också):

laxnuggets med ris och sojasås

Kycklingburgare

Pasta rosso

Så om man nu handlar på ica eller kan tänka sig kolla i deras app så finns det kanske (jag har inte provat det fullt ut än) alltid lite gjälp att få!

Kommentera

