Blocket i mitt hjärta!!!

Denna vecka har jag fyndat ihop så bra saker – som jag velat ha länge…

Medan jag gick och funderade och velade om jag skulle ha en sån där lapptäcke-komatta i under matbordet (sjukt praktiskt – ganska tunn så inga höjdskillnader plus extremt lätt att hantera – kohud är som gjord för att  vara oförstörd av vatten och smuts)  så slutade de med dem på IKEA. Ja så nu har jag liksom grämt mig lite obrytt i ett drygt år… Såg en på blocket för nån månad sedan, tyckte den var dyr, kom på att den inte var dyr, sen var den borta….

Long story short – vips i måndags fanns det en på blocket som jag snubblade över (letar inspiration till en uterumsmatta) och vips hade ni lagt ut en för 500 kr… Ordinarie pris 2200…

image

Ja och sen är det mina Uterums-stolar som jag exakt visste vilka det skulle vara men är för snål för att köpa på Ikea (995 kr st plus 200 per dyna). De går åt som smör i solsken  på blocket för 500 kr.  jag har missat så många…

Men idag. 2 st inklusive dynor för 800 kr!!!!! Jag smsade och malande vid tio imorse (annonsen var ute vidd sju).
Jag tänkte att det skulle va så bra att hämta dem.på eftermiddagen när jag ändå skulle in till stan med bil och kolla på Lisa Nilsson.  Men de hörde aldrig av sig… Förrns 20 min innan konserten slutade!!!!  Och de bodde exakt på vägen hem – inte ens 10 meters omväg.

image

image

Nu är det bara en lite större matta som behövs!! (blocket here I Come!!!)

Summa utgifter: 1300 kr (plus ca 70 kr i bensin)
Alterntivkostnad på Ikea: 4600 (plus ca 10 kr i bensin)

Kommentera

