en påslovsledig eftermiddag

Vi har inte tagit nåt påsklov direkt – barnen var lediga idag och jag jobbade halvdag.

När jag kom och hämtade dem hos mormor var det väl frid och fröjd – alla var peppade inför eftermiddagens bowling. Jag hade frågat gossen två eller tre gånger innan jag tackade ja – så att det skulle bli bra. Han hade redan bowlat med skolan och tyckte det var en bra ide. Pippilotta har aldrig bowlat men vill göra allt som har med sport att göra…

Helt plötligt bröt han ihop och ville ALDRIG BOWLA. ALDIRG. DET VAR DET TRÅKIGASTE I HELA VÄRLDEN. åååå det tog så lång tid att få det att släppa – han knyter sig ibland i förändringssteget och speciellt om det är nåt han inte känner sig hemma med.

Väl i bilen och på väg vart det bättre. Pippilottan var bäst i familjen, jag lät dem bowla många av våra rundor och vi hade roligt. Vi var där med kompisarna MoM och deras mamma och det var kul!

Sedan skulle vi ät… PIzza och kebab (enkelt och gottt för alla). Å NEJ jag vill ALDRIG äta och INTE PIZZA!!!! sedan mumsade han pommes och lite lite kebab och hade mycket roligt. Å KAMPEN KAMPEN.

NU är vi hemma och i koma. Pizza.Så gott. Men koman!!!!

 

Kommentera

