jag sover väl i soffan då…

I lördags var det Mello. Vi var där – jippi! Det var så bra – som alltid. Eller faktiskt bättre än de förra två gångerna – bra låtar ändå (inte lika bra som Hero men den fick vi ju också se!)

Jag hade tagit ut oxfilé från frysen på morgonen – å vilken festmiddag det skulle bli. Men på vägen hem från genrepet kunde jag verkligen inte tänka mig kött. Eller vin. KONSTIGT! jag hade nog nåt mysko med magen kände jag rean då, som senare på söndagen manifesterade sig som diarré…

Mellokvällen förlöpte lite si så där eftersom det extremt dåliga humör Pippilotta visat upp hela dagen fortsatte och ett tag satt Gullgossen och jag på ena våningen och hon på andra och kollade på finalen.

På söndagen skulle hela familjen gått på kalas men det ställdes in eftersom jag var sjuk – det var också ett parallellt kalas hos grannen som gossen gick på samtidigt som lottan var hos mormor och morfar – jag fick sova ganska många timmar på dagen. Idag måndag har jag varit bättre men inte helt frisk på förmiddagen så jag har varit hemma och sovit medan de varit på skola/förskola.

Båda var lite hängiga vid läggning idag och vips typ halv tolv ropade pippilotta från sitt rum – det var äcklilgt i sängen = hon hade spytt 😦 tvättmaskinen igång och hon är nedbäddad i min siäng som är försträkt med badlakan. Kvart över tolv vaknade gossen och sa att han hade ont i magen men inte skulle spy. jag ställde dit en skål iallafall och 5 minuter senare kom han upp för att gå på toa – behöver du spy? Nä det har jag redan gjort…

JA så jag håller mig väl lite semivaken i soffan mellan rummen under natten…

Imorgon har vi en superviktig leverans på jobbet (alltså jag är ju chefen så jag levererar inte mer än stöd och uppmuntran och ibland lite godis – de är ju stjärnor i gruppen). som jag så gärna hade varit med om – men med snart 80-åriga mormor och morfar så får man nog inse att det blir jag som vabbar imorgon – detta vill jag inte smitta ner några fler med…

Kommentera

