sportlov dårå

Vi hade som vanligt inte ledigt hela lovet utan bara två dagar. Vi åkte som vanligt på kryssning. Onsdag kväll till fredag förmiddag – Silja till Helsingfors med kompisar.

Jättebra resa – med drink i förbaren när vi lade ut, middag på grill-restaurang, shopping och lite barnaktiviteter på vägen ut. Helsingfors och SeaLife – hajar och andra vattendjur. Första gången för oss och en bra utflykt tycler jag. Tillbaka på båten chillade vi lite innan det vart fullt ös igen – middag lek shopping.

På fredagen var jag ganska slut, men det löste sig ju bra med att barnen hade nya leksaker att leka med och att det fanns sportlovslediga kompisar att leka med. Och underbar hemgjord pizza till middag – inklusive KANTARELLPIZZA!!!!

Igår körde det ihop sig – det var en lugn dag egentligen men sedan… poff. jag hade tinat ett kilo kycklinglårfilé så vi bjöd in en kompis till mig på middag, Gullgossen hade en kompis över som vi ”barnvaktade” mitt på dagen. Så hörde skellington-familjen av sig och undrade om vi ville göra nåt och det ville vi ju – så då drog vi till stan en stund och provade på Nobelmuseet. Bra barnaktiviteter på sportlovet men själva museet var inte mycket att ha…

Idag har Pippilotta ett kalas att vara påunder eftermiddagen och Gullgossen ska vara hos en kompis samtidigt så jag kan åka och handla  lyxfika i centrum!!!

Ja så det var ju ett bra sportlov får man säga!!!!

Kommentera

