det kör ihop sig

Jobbet iallaflal.. Jag har haft ett gäng högpresterare i min grupp. jag har ett gäng högpresterare… men de har många stora projekt nu, som staplas på varandra och är bråttom bråttom bråttom…

Så. Nu har jag en som är på gränsen att bränna ut sig. I jobbet med att flytta allt från honom får jag person nummer två  (som ska ta emot detta) som innan jag berättat att hen behöver ta större ansvar, säger att nu är det med en klump i magen hen går till jobbet på måndagar för det är så mycket. Person nummer tre kommer och säger ”jag känner att jag inte hinner och det kommer mer och mer…”. Person nummer fyra är ganska slarvig och ibland också ganska otrevlig – hen har nu skällt ut person nummer fem TROTS att det är person nummer fyra som gör fel och person nummer fem som tassar runt nummer fyra. Person nummer 6 är borta ofta. Sjuk eller vab. Så hen ska jag flytta till en annan roll där hen måste skärpa sig och leverera och därmed inte lita på att person nummer 7 alltid ska släppa allt hen håller på med och göra person nummer 6’s jobb.

Och en person fyllde 50, så jag var in på ica innan jobbet och köpte serpentiner och pyntade hens skrivbord. Samt gick på lunch (tar mig varken tid, kalorier eller råd att luncha speciellt ofta – jag tränar på lunchen om jag inte handlar eller jobbar) med 50-åringen. Och kanellängsfikade inklusive köpte längden…

Sp idag har jag (förutom möten mellan 9 och 15.30) hanterat

  • två st jag-är-så-stressad-hur-kan-vi-prioritera-möten (det ena 10 minuter det andra 60 minuter)
  • ett nu-flyttar-vi-ansvaret-till-dig-som-inte-är-lika-nära-ränsen-möte på 20 minuter
  • ett terapi-samtal med person nummer fem för att reda ut vad jag måste taför action mot person nummer fyra
  • ett samtal med min chef för att tala om vilka omrprioriteringar jag gjort, vilka projekt som kan bli sena och meddelat att vi kan behöva eskalera person nummer fyras beteenende pga förstör för alla

Nu ska jag förbereda gruppmötet imorgon. och två medarbetarsamtal. och en utskällning av person nummer fyra. Samt göra plats i mitt schema för att gå på projektmöte med person nummer ett och två för att försäkra mig om att projektledaren fattar att ett och två inte är stresståliga just nu…

Personligen gick jag och lade mig direkt efter barnen igår… vid nio – och tänkte kolla på film men somnade nog ganska snabbt…

 

 

 

One thought on “det kör ihop sig

Kommentera

