Mobilen dårå

JO. Vi åkte till Sfsen förra söndagen för skidåkning.

På vägen upp passerar man en byggnad som mitt företag äger (bland många ute i landet): Som kutymen är skulle jag ta ett kort och lägga upp på facebook med texten ”gissa byggnaden” och se om kollegorna kände igen. Missade precis en ”parkeringsplats” vid vägen där jag kudne stannar, och eftersom det regnade tänkte jag glatt att jag kan kanske bara dra er rutan lite och sticka ut mobilen ch fota i farten.

Så att eh…

Ja tjoff så flög den ur min hand i vinddraget (och min fokusering på köringen och nästan totala ignorans av det faktum att jag skulle hålla i mobilen när jag brar random-tryckte på ta-kort-knappen). Innan jag stannat, backat och plckat upp den var den naturligtvis ÖVERKÖRD av en SUV.

SÅ att eh…

Jag har beställt en ny. och berättat sanningen men inte hela sanningen på jobbet…. Att jag tappat den på vägen. Och att den blev överkörd av en bil innan jag hann få upp den. Men kanske INTE exakt HUR jag tappade ut den. Det var ju NÄSTAN jobbrelaterat. NOT.

NOT MY PROUDEST MOMENT!

Nu använder jag en mobil som har uruselt batteri och måste laddas hela tiden – klara knappt resa till jobbet – om det nu säger mest om mobilen eller resvägen lämnar jag osagt…

Kommentera

