Maten maten maten

Sedan jag bestämde mig förra nyår (tror jag det var) att göra matlista varje vecka – så har jag iallafall gjort det ofta.

De strider mot min inre lust att låta lusten styra maten – men det är ju ohållbart med små barn… Fördelarna som det haft med sig är iallafall att jag inte känner mig låst av en matkasse. Och att jag faktiskt för första gången kan fälja en sådn där diet som har menyplan… (jag körde en webkusr kickstart innan jul med bra resultat och nu kör jag lite repris på den efter julkilona…).

Slutbabblat om matlistans förträfflighet – här kommer veckans superplan:

Söndag – Carbonara (denna gudomliga rätt) till barnen – gravlax-sallad med senaspscreme till mamma (OMG!)

Måndag – Fläskytterfile med coleslaw och ugnspotatis

Tisdag – (orientering) rester av carbonara till barnen och tomatsoppa till mamma

Onsdag – pannkakor till barnen hos mormor och morfar, mamma träffar bekanta på besök från USA

Torsdag – Fiskpinnar med kokt potatis och yogurtsås (barnen), rester av gravlax-sallade för mamma

Den uppmärksamme ser fö att två rätter fanns med på förra veckans lista men blev inte av då… Men nu kommer de!!!!!!!!!

Fredag – lördag – söndag blir ungefär hamburgare med grekisk influens, ugnslax med pesto och viltskavsgryta… men här är vi öppna för att det kanske händer nåt med schemat…

 

Kommentera

