Storytel

En ganska dyr tjänst – att lyssna på ljudböcker.  169 kr i månaden.  Man kan i och för sig dela med andra – man får ha 5 offlineböcker samtidigt.

Hur som helst. Jag pendlar ju mellan 1,5 och 2 timmar om dagen. Så jag lyssnar runt 10-15 timmar i veckan.

Att vara helt i min egen värld är så skönt. Jag orkar inte riktigt läsa så mycket nu men lyssna orkar jag.

Har hört många bra böcker – mycket feelgood och fakta. Och har insett att det beror på två saker om man gillar en bok – själva innehållet men lika viktigt – vem som läser. Den bästa bok blir outhärdlig om den läses på ett.tråkigt jobbigt sätt…

Så eftersom jag inte hänger med så himla bra i vilka böcker som är ”på topp” – fast nästan alltid när jag läser om en ny bok i tidningen så finns den i storytel – så kör jag nu sökningar efter böcker som Gunilla Leining läst in. Känner mig nöjd med slumpmässigheten i det. Och gillar flytet i snacket.

Om man har mycket dödtid (går långa promenader,  gör mycket repetitiva uppgifter,  har mycket pendlingstid) så är de där 169 kronorna en trevlig inramning av vardagen.

Och just det – man kan också läsa.många av böckerna själv – de är både ljudbok och e-bok så jag har läst för barnen ibland på kvällarna ur tex lassemaja och andra barnböcker…

Kommentera

