Statuscheck dan-föredopparedans eftermiddag

ALLT INHANDLAT!!!!!

Bilen klarade ombesiktningen efter ett antal fixelitrix med strålkastare, batteri och katalysatorbyte.

Fint väder så gossen och jag tog en prommenad till ICA och hämtade ut de två sista paketen.

Kvar på listan:

  • göra tryfflar (mest jag som gillar egentligen men jag gillar det verkligen) – lätt att göra och gott
  • göra västerbottenpaj (mitt bidrag till julbordet)
  • baka valnötsbröd (nattjäser och gräddas på julaftons morgon)
  • slå in exakt ALLA paket

Humöret? Nja sisådär får jag nog tillstå – mycket bättre än vänat dock. Håller mig lugn, men gossen vaknar vid sex pga spännande med snart-julafton. Det blir mycket spelande och youtube-tittande pga mamma orkar inte stiga upp… sen blir det gnäll när de inte vill leka eller handla eller nåt pga vill hellre spela.

MEN jag har verkligen sovit ut flera kvällar så det finns tålamod med allt utom gnället för att man vill kolla youtube hellre än allt annat.

Ikväll blir middagen hembakta frallor, julplock (lax, prinskorv, köttbullar) lite pepparkakor och saffransbullar tänker jag. MYYYYYYYS!!!

 

Kommentera

