Doppningens uppgång och fall

Igår tänkte jag övernodigt att jaja nu är simskolan en baggis…huvuddoppet var ju på plats.
Möjligen var jag därför inte alls smart förberedande om simskola igår igen.
Barnen var slut från simskola måndag lek o party tisdag.
Gullgossen fick ett sammanbrott om att inte gå på simskolan igen. Jag var min mest opedagogiska övertalningsmamma.

Han var med de första 10 minuterna och sedan förhandlingar i 20 min (resultat – en legogubbe och FEM lego vapen) och så bar han.med.i slutet.  Utan att doppa huvudet.

Sedan när de lekte i vattnet efter simskolan övade han iallafall på huvuddopp….

Note to myself: EN GÅNG INGEN GÅNG gäller även 2015.

Kommentera

