Gör väl en matlista när jag ändå är på bussen

Ska på.MADONNAKONSERT. Japp. Nu är jag på väg till förfesten – något sen pga Pippilotta bröt ihop. Hon har varit på en blandning mellan klängigt argt och slå-min-bror-så-mamma-blir-srg humör hela dagen pga Gullgossen VÄCKTE henne kl 7 när det var Nicke.Nyfiken på tv (big no no).

Ja nu är jag på väg lastad med.smögen-röra som jag köpt ut från delikatessen på Mitt närmaste ica. Oslagbar absolut underbar – och finns bars där

Matlistan iallafall :

Lördag pizza för barnen hos mormor o morfar,  smögen-röra samt chilli för mamman på förfesten
Söndag: rester eller lax i ugn

Måndag (simskola) snabbmat barnen sallad m gravad lax (mamma)
Tisdag kassler med.pasta och Cole slaw
Onsdag (simskola) snabbmat barnen soppa mamma
Torsdag hemgjorda kalkonfärs-köttbullar (rest. Från linas) mamma pannkakor barnen
Fredag lax i ugn vitvinssås ris
Lördag antingen taco eller hemgjorda hamburgare
Söndag köttbullar

Kommentera

