Världens sämsta mamma – mitt på farsdag-….

Jag är trött. Sover OK men inte mer än det. Somnar vid ni, vaknar mellan 23 och 01, lägger mig, kollar lite svtplay, somnar, vaknar vid 5-6 och kollar mer svplay innan jag stuger upp runt 6.30. Blir hattigt och konstigt.

Jag har gått från en grupp på 20 personer till en på 22 – genom att två bytte grupp och en ny grupp kom till. Jaja – två till tänkte jag. Men det är EN VERKSAMHET till. Inte samma sak alls.

Brukar försöka ha EN NATT utan barn på sommarlovet. Men det blev inte av. Har haft barnen hos mormor och morfar 2 nätter sedan nån gång i våras – båda gångerna har jag varit på 50-års fest – så det har inte blivit någon uppladdning av ork-energi precis.

Så nånstans är det ganska gnälligt i det här huset. Med en kickoff i torsdags som extra sova-dåligt-bränsle (barnen kom inte i säng förrns typ 22.30 och jag drack mer än två glas vin = över min ranson).

Så lördag – som var min födelsedag – var jag trött och på lite dåligt humör. Vädret var också på dåligt humör. Barnen var retiga  och gnälliga. Gullgossen och jag drog på orienteringstävling i regnet. Han var gnällig. Både frågade var deras present var? (jag har typ brukt ge dem varsin ljusslinga el dyl på min födelsedag). Ingen ville hjälpa till att röja hemma inför mkt enkel middag med mina föäldrar. Läget var ganska surt.

När jag i alla fall hade diskmaskinen igång och inte så mycket mer man kunde göra inför middagen – så satt jag och kollade på Pippilotta som gjorden en hästuppvisning så kom frågan ”Mamma varför skaffade du barn när du inte ville ha oss?” HJÄRTAT I TUSEN BITAR!!!! Vi har nu rett ut det hela och jo hon tror nog att jag verkligen vill ha dem. Och att jag älskar dem. Åååååååååååååå gnäller jag så mycket????

Gnällde gjorde gossen också. Visade sig att hans onda i halsen och onda i huvudet och gnälliga humör också hade lite lite ltie feber med sig och en spya på kvällen….

Så den här dagen har liksom blivit en slafsa på hemma dag. Vi kollar på olika program på TV, äter rester och är sega (sov mkt dåligt med orolig gosse som vaknade och grät för att allt gjorde ont).

Mitt enda föräldra-poäng har jag fått idag genom att surfa upp mönster på ipad och hjälpt till med att pärla  Hello Kitty och en Creeper (mincraft).

Tur att vi inte prtata så mycket om farsdag pga sjukdom. Annars hade den icke-existerande pappan vunnit i föräldrapoäng pga många minus-poäng hos den väldigt ständigt närvarande mamman.

One thought on “Världens sämsta mamma – mitt på farsdag-….

Kommentera

