Hur mycket råvaror kan.man ha i en kyl och frys????

Tråkig men vikitg lista – har avbokat nästa Matkasse då vi svämmar över i mat.

Förutom det som finns kvar i kassen (spiskumminbakad torskrygg, timjansbakad kyckling, fläskkarré m senapssås och italiensk köttfärs) har vi massor av mat.
Följande rätter måste ätas de närmaste veckorna:

– Ticka masla kyckling (från linas)
– tunnbrödsrullar med finkorv från linas
– torsk – tex fisksoppa
– Köttbullar som jag gjort på överbliven kalkonfärs från linas alt mama scan med bulgur och tomatsås
– Falukorv i ugn
– Pasta med skinksås på överbliven kassler från Linas
– Fiskpinnar (miljoner i kylen)
– lax m vitrinskåp
– Kycklingspett (sweetchilli)
– Pizza – kantarell till mig och skinka till barnen (vi har till och med Mosarella ost i kylen)
– bbq fläskkarré
– Pannbiff (på rester av köttfärs från linas)
– Korvstroganoff

Och massa mer – detta är på toppen av mitt medvetande när jag väntar på ett 16 min försenat pendeltåg (åååååå pendling…..do not like)

One thought on “Hur mycket råvaror kan.man ha i en kyl och frys????

Kommentera

