Halloweenförberedelser….

Vi ska ha halloween-middag – mest för barnens skull.. Bjöd in de två närmast sörjande kompisfamiljerna – den ena svarade direkt – pappa och barn kunde, medans mamman inte visste. Familj nummer två svarade inte – visade sig att hon missat meddelandet och när de väl såg det hade de redan blivit upptagna. Jag var då ganska sent ute med att prova en familj till – som också var upptagen. Sista försöket var bortresta.

Middag vill vi ha – men nu för första gången på länge känns det riktigt konstigt att vara ensamstående… vi har inte ätit middag med denna familj än – fikat och snackat ganska mycket men inte bjudit hem varandra på riktigt. Och nu blir det bara pappan och jag… känns lite konstigt – men hade det bara varit mamman och jag hade det kännts helt ok…

Så jag fokuserar nu mer på barnkalaset än vuxen-finliret.

För att peppaupp mig i den lite obekväma känslan har jag iallafall power-point-klippt-ihop etiketterna till vin och läskflaskorna (rött och vitt vin samt hallonsoda och äppelcider…).
etikett

Det ska bli kul iallafall – barnen får börja med trick and treat. Vi ska ha läskig mat för barn (prinskorvsfingrar, älgbajs-köttbullar, nudlar kokta med rödkaramellfärg osv) och god men nästan läskig mat (hemgjord arrabiatasås som KAN se ut som spya om man anstränger sig) för vuxna. Efterrätt med dekorerade muffins, vaniljglass med passionsfrukt (=fiskögon). Disco med Thriller och andra läskiga låtar. Det blir super!!! (men lite lite konstigt)

3 thoughts on “Halloweenförberedelser….

Kommentera

