Regntunga skyar

Jag blir deprimerad av det dåliga vädret. Ok slarvigt uttryckt för kag blir inte deprimerad på riktigt jag blir nedstämd och tappar initiativförmågan.

Att vara inne hela tiden och vänta på de spridda timmarna med sol tär på mig. Jag orkar inte planera resten av semestern – vad ska vi göra om det här fortsätter?

För att få ursprunget lite spring-i-benen åkte vi iallafall ut nu på eftermiddagen till Marholmen – nån mil från landet finns en konferensgård, med badstrand, lekplats, minigolf och restaurang…

Nu har vi fikat ätit chips åkt linbana och klättrat. Nu känns det mer ok att dra hem och kolla film…. Och mindre risk för bråk hemma när energin fått utlopp…. Kommer ihåg samma ställe förra året, ungefär samma datum, hur vi badade och åt glass och njöt. Jag är på väg mot ett tillstånd där jag nästan bara står ut knappt njuter av att ha,semester…

Kommentera

