Blixtar och dunder vid midnatt

Alldeles nyss ⚡ ett-tusen-ett dunder.

Nu ⚡ ett-tusen-ett ett-tusen-två ett-tusen-tre dunder…

Vi är på landet. Jag har lagt fram min jacka med bilnycklarna och plånboken i.
Redo att ta barnen och springa till bilen om blixten skulle slå ner och huset börja brinna.

Men faran verkar (tillfälligt) vara över. Fast nu var det nog ⚡ Ett-tusen-ett   ett-tusen-två Ett-tu dunder…

Allvaret i föräldraskapet är så stort när åskan ligger runt knuten (på landet – hemma känns.det mest.mysigt), när brandlarmet går, när man står på bromsen för att bilen framför gör en oväntad manöver… Jag har helt själv valt att sätta dessa underverk till världen. Och nu när de finns finns.de.för sin egen skull och jag är ansvarig för deras liv. De är det viktigaste i mitt liv och ännu viktigare så har de rätt att leva sina liv. visst är jag skyldig dem att ta hand om deras mamma (göra rimliga insatser för att hålla mig något så när frisk och kry)  – ännu viktigare är att jag är skyldig dem att få komma igång med sina liv.

Fasiken att vi har typ den högsta tv-antenn på ön…

Nu verkar det ha slutat åska….

Kommentera

