gammal 5:2-smörja igen

Jaha två veckors semetser – hur har det gått?

Jag har kört lite 16:8 – dvs fasta i 16 timmar och ha ätfönster i 8 – i mitt fall betyder det ingen fukost (fast fusk för jag har ju mjölk i kaffet). Men jag kör ofta 16:8 hemma också – frukost är inte så viktigt i mitt liv….

Jag har ätit det jag varit sugen på men hållit mig lite från att slentrianmässigt peta i mig kolhydrater. Inte för att jag har nåt emot kolhydrater, men det är ofta pommes,stekt potatis mm – jag har fokat mer på proteinet…

Vin har jag drukigt varje dag. Käkat snckas också, Tagit nån glass då och då  – men jag äter sällan glass hemma heller så där har jag inte hållit igen, jag är bara inte en glassperson.

Vi har ätit en del middagar på buffen och jag hr ätit vad jag vill med fokus på alla goda röror och allt nytillagat kött… och vin.

Status i morse var + 1,7 kg. Helt ok efter två veckors semester:)

I veckan som kommer ska jag naturligtvis ha två eller tre fastedagar – och träna lite…

Kommentera

