Surt och sött

I helgen:

– Osund inställning till fänkål registrerad – har fortsatt både fredag och söndag. Tur att det är nyttigt och ja, gott fattar ju alla att det är!
–  Drama!!!!! Grannen ringde vid 23-tiden i fredags – deras katt hade smitit in hos oss när jag packade ut i bilen…. Kris och panik. Tur att min familj bosatt sig som i en by på landet… Kunde ringa syrran som gick och plockade fram extranyckeln hos mina föräldrar så grannen kunde gå dit och hämta den och rädda ut katten. Drams-drama-drama
– Mysigt på landet som avslutas med 4-timmars kryssning med buffé och taxfree. Fyndade både vin och snygga två linnen på halva outlet-priset för fest/jobb (207 för två…)
– älskar (förutom fänkål) dokusåpan Parneviks – gullig familj – rika och bortskämda på ett sätt men egentligen mest riktiga och fina. Man vill verkligen vara i deras mysiga värld en vecka eller två… De har allt – huset sakerna vädret pengarna familjen och njuter på ett avslappnat sätt av det. Kolla in på tv3play.
– Ganska bråkig morgon – trött mamma gnällig gosse arg lotta  – bestämde mig för att hyra ut barnen till mormor och morfar medans jag själv handlade… Och kanske tog en energigivande latte i solen nånstans…
– Uthyrning accepterades men med tidsbegränsad hyra – 2 timmar senare skulle de få fikagäster – opassande att de har eget liv mitt i alltihop
– När barnen varit uthyrda i knappt en och en halv timme och jag precis var klar med inköp av fänkål och popcorn (och massa annat nämner bara det viktigaste) och planerade en snabb kaffe i lä och solen ringde mormor och meddelade att gossen verkade sjuk – tecken nummer ett – äter inte pannkakor, tecken nummer två – ligger bara under filt i soffan, inte ens intresserad av minecraft
– tur att man har kardemummabulle i frysen – för oss som inte har feber fick vi lite godsaker även om det inte blev cafe-latte med orimligt stor muffins…
– för första gången någonsin säger Gullgossen kan vi inte lägga mig
–  Nu ska jag bara få pippilotta i säng så jag kan engagera mig i nåt AB godiset från båten..

Kommentera

