Tips – tror jag

Igår påbörjade jag en två veckors gratis testperiod med Storytel.

I am hooked (kanske, tror jag – är kanske bara förälskad eller???)…

Så här funkar det:

Ladda ner en app. Eller massa appar – man har kanske en mobil (eller två), nån platta, några familjemedlemmar och ja…

Hur som helst. I appen finns JÄTTE JÄTTE JÄTTEMÅNGA böcker inlästa. Och en del som e-böcker!!! Man kan ha upp till 5 st böcker offline (tex har jag tre och har gett mormor och morfar möjligheten att ha en var som tack för att jag tittar på deras Netflix)…

När vi åkte till landet igår hade jag lagt en Lassemaja deckare, Bea Uusmas Expeditionen (så klart) och en faktabok som heter Ett sötare blod. Vi startade resan med ett hederligt barn-deckar-mysterium. Sedan satte jag på Bea Uusma – jag tänker att hela Andrée-expeditionen kan var alite spännande – vi har tittat på bilder men tänkte att han skulle gilla historien också. Och det gjorde han….

Det visade sig också så fiffigt att man kan läsa i eboken och så kanske man måste gå iväg, så vet appen hur långt man läst och så fortsätter den med ljudboken från samma ställe…. FANTASTISKT!!!!

Jag ska börja cykla till jobbet och vågar inte ha musik i öronen utan vill ha prat – och nu får jag testa detta i två veckor för att utvärdera. TJOHO!

Att lyssna på boken Ett sötare blod har varit lite nsträngande – det är en lång faktabok om sockrets olika farligheter. Yxigt inläst. Men ganska intressant. Jag har suttit  och mumsat kladdkaka till den sista slutliga smammanfattningen av hur illa det är med socker… jaja man kan ju inte vinna jämt! Men hur som helst – enligt denna bok – och nu har jag ju indoktrinerat mig själv med 7 timmar av socker-varningar – så är LCHF den absolut enda vägen framåt. Jag ha ringen större lust med det alls – 5:2 är grejen för mig – men jag äter väldigt lite sötsaker nu för tiden – men det är väl ändå påsk???

 

Kommentera

