Gränslandet

Sitter och mumsar kladdkaka spetsad med lakritsfudge och sipprar rödvin. Båda sover.

Jag vet inte om det är patetiskt att jag sitter själv och dricker lite vin och njuter för det är nästan bara en helgkväll i månaden som jag orkar ta ett glas vin efter de somnat eller om det faktiskt är höjden av lycka – se en bra brittisk deckare med en sur mullig kvinnlig detektiv på play och ha lite gudomlig kladdkaka kaka i frysen och få toppa detta med lite rött vin…

Jaja. Jag har varit på krogen mycket innan jag fyllde 40 och bästa gossen kom. Så en lördagkväll (till) i välsignad tystnad är väl att betrakta som en succé om man orkar vara vaken…

3 thoughts on “Gränslandet

  1. Inte alls patetiskt!
    Varför inte få njuta av gott vin bara för att man är singel?
    Släpp den tanken och bara njuuut!

Kommentera

