Matelimat

En sån här vecka med matkasse. Denna gång provar jag en 3-dagarskasse (och som oftast får det blir var tredje vecka…)

 

Måndag – Gullgossen simmar så det blir snabbmatsinriktning köpta köttbullar och pasta (bönsallad med fetaost till mig)

Tisdag: Schnitzel med bönchilli (från kassen)

Onsdag: simning igen – vi äter ”ute” (alltså typ IKEA)

Torsdag: kyckling med gräddig brysselkål – spännande utmaning – jag tror att jag inte gillar brysselkål… kanske kan jag lära mig nåt?

Fredag: tror jag ska få bli barnens dag att bestämma

Lördag: är orimligt sugen på  pulled-pork så det får det bli!!!

Söndag: tredje rätten från kassen – varm fetaostsallad med lammjärpar

 

Kommentera

