Uppsving

Väldigt lite energi idag. Har kollat synen för läsglasögon. Röjt lite i Pippilottas rum och skjutit runt lite möbler. Legat på mormor och morfars soffa. Allt i snigelfart…

Sen fram emot seneftermiddagen kom morfar för att säkra hyllor och byråer i Pippilottas rum. Då fick jag lite energi iallafall.

Detta resulterade i:

* chokad-tryffel smet (står på kylning)
* mint-tryfflar (dito)
* chokladfudge (dito igen)

Det ska bli godis till mig och present till fröknarna.

Middagen blev lite mysko pga av felbeslut från mamman. Jag hade tänkt antingen potatis invigning och resterna av ett kycklinglår (gossen) och hemgjort kebab- kött med kebabsås till tjejligan. Alternativt tortilla-pizzor med antingen kebab eller skinka.
Sedan hade jag öppnat tortilla-paketet Och en burk med pizza sås för att ge MoM lite basvaror till egna tortillapizzor. Alltså vore det ju smartast om vi åt det också.
Glömde ovan smarthet och råkade fråga gossen (i enlighetens tidigare plan) bad han ville ha av kyckling/potatis och tortillapizza. Naturligtvis kyckling/potatis. Väl nere i köket kom jag på… Smartheten och tortilla. Drack upp huvudet och frågade. Om han inte ville byta. TÅRAR! JAG FÅÅÅÅÅÅR VÄÄÄÄL BYYYYYTA DÅ! (Vaken sedan 05.30) jag gjorde allt.
* Quesadilla med skinkpizzafyllning.
* Kebabpizzorna.
* Ugnspotatis och kycklingklubba- rester

Hrm.
Men gott var det!

20141214-194743.jpg

Nu är energin verkligen slut. Bara barnen somnat ska jag ta lite tryffel-smet och kanske lite decaf till.

Imorgon har jag semesterdag. Ska röja barnens rum och huset samt åka iväg med allt skräp/glas/pant samt sortera ut vinden-saker och skänka-till-myrorna-saker.

Snart invaderas huset av nya saker,,,

2 thoughts on “Uppsving

Kommentera

