Just nu – min älsklingsrätt!

Barnen önskade ugnspsnnkaka. Och jag var inte sugen. Så jag bestämde mig för min standard. Soppa.

tomatsoppa så god att man döööööör

Stek lite vitlök i lite olja.

Häll på ett paket passerade eller krossade tomater.

Krydda med fryst basilika, kalvfond, socker, salt och peppar. Häll i typ en deciliter vatten eller så.

Koka. Häll i lite matlagningsgrädde för att runda till smaken.

Klart!!!!!!

Man kan piffa upp med brödkrutonger eller fetaost-kuber eller nåt annat smarrigt. Men i ärlighetens namn behövs det inte.

Åååååååå skulle kunna leva på denna nyttiga rätt i oändlighet! Max 200 kcal för en kastrull (beror förståss på mängd olivolja och matlagningsgrädde) – och räcker till 1-2 middagar.

One thought on “Just nu – min älsklingsrätt!

Kommentera

