Sööööööndag – när blir det vila?

En tidig morgon i vredesmod. gullgossen vaknar tidigt. Pga ett missförstånd så gnällskriker han Meeen maaaaammmaaaa varvid jag väser Väck inte Pippilotta och han tycker inte precis att jag lyssnar på honom och höjer tonen och jag väser igen och efter ett par varv har han väckt syrran.

Så jag är sur hela morgonen. Vi går till mormor och morfar för gravlax-frukost. Jag lämnar barnen och tar en tur – behöver andas och fixa saker för eftermiddagen. Är fortfarande trött och lite sur… Vi åker till stan för fotografering. JIPPI. Efter en timme med min amatörs-fotograf-kompis var vi på gott humör och körde vidare mot kompisar i norra förorten. Lek middag lek och sen hemfärd.

Vi har alltså varit hemifrån från nio till halv nio. Jag är helt slut.

Kan man ta semester imorgon, eller?

Kommentera

