Vänner från förr <3

Jag tänker ibland att jag ju inte har några vänner kvar. Att jag bara åker till och från jobbet. Hämtar barn. Träffar mina föräldrar. Nån femmismamma (jo ni är verkligen mina vänner och jag älskar er!!!!) i månaden. Orkar aldrig ringa nån. Knappt träffa nån.

Så händer det. En bästa-kompisar-från-skolan-helg i Motala förra veckan. Ååååå vi bara plockar upp där vi var. Blandar minnen från -88 (alltså 1900-tal) och -12.

Och nu. Lämnade barnen hos mina föräldrar för att ta bussen 16.03. Middag hemma hos Maria (som numer har landställe på samma ö som jag) – med kollegor och vänner som jag jobbade med -98/99/00 och som några fortsatte till nästa ställe och var kollegor fram till -07. Blandar minnen från kurs i USA och outlet-shopping -99 med recept-diskussioner från i somras. Hinner hemed bossen som kommer 20.02. På fyra timmar hinner jag förorten t.o.r. Men också genom 16 !!!! Viktiga år i mitt yrkesliv – fast inte med fokus på yrket utan på vänskapen och närheten mellan oss som fick oss att växa ihop redan då – 1998.

Skönt att känna det. Att banden som knöts fortfarande är knutna. Jag har bara mitt-i-förskole-barns-livet-paus från daglig kontakt.

(samma sak gäller mitt uppväxt-gäng också och mitt andra Linköpings-tjej-gäng. Känslan sitter kvar!)

Kommentera

