Torsdags-fir

Omorganisation nummer två 2014 är förhandlad och klar.

Jag var glad för strukturen men missnöjd med min roll i organisationen som kommunicerades i juni och kom igång 1 september.

Mycket har ändrats sedan dess. Framförallt så litar min nya chef på mig nu på sätt han inte gjorde då och vi har båda växt in i nya roller och ihop med varandra.

Och nu är det en ny ÄNNU BÄTTRE organisation på gång. Nu är det klart – jag får en liknande, möjligtvis snäppet roligare och snäppet svårare roll. Och med vind i ryggen – jag har vänt gruppens mycket negativa siffror i Nöjd-medarbetar-index från 45 (= ha inte mötet med gruppen utan HR närvarande – kris och panik-resultat) till 100!!!!!! Så bra! (Både förra året och i år har mitt betyg varit mycket högt – rätt kvinna på rätt plats)

Så jag firar MIG med

– två sprillans nya avsnitt av TV-serien The Newsroom
– en groteskt stor skål med popcorn
– sista lilla slatten ur en rödvonsbox (shit att jag inte hade nån mini-flaska bubbel till hands)

Fö har jag övergett miljön, tar bilen till jobbet och har gått upp på heltid utan att ha barne på förskola/fritids längre än när jag åkte kommunalt….

One thought on “Torsdags-fir

Kommentera

