Middag 2: Fläskfärslimpa med citronsås

Jag gillar inte att äta rester. Eller nån pytt-i-panna lite nu och då går väl bra, men oftast blir det inte av med att äta matlådor. Vill tydligen ha nya maträtter hela tiden….

Ja så nu lagade jag Fläskfärslimpa av hälften av ingredienserna och då kryddade jag på resten med vitlök och kebab- krydda och stekte kryddiga köttbullar. Så nästa vecka blir det en mama Scan och kryddbullar middag 🙂

Vad säger vi då om Fläskfärslimpa med citronsås ?

Gott med sötpotatis. Bra idé att lägga färslimpan på. God citronsås.

20141105-183402.jpg

Men. Jag fattar ju lite varför jag inte brukar köpa fläskfärs. Det smakade lite gris. Jag skulle gärna göra detta igen men då med nöt- eller lammfärs.

Betyg: 3 men kunde ha blivit högre med nötfärs.

Kommentera

