analog spelhåla

Några av grannarna har bestämt max 1 timmes padda om dagen (inkl spela med kompisar och kolla på Minecraft på Youtube). Och bad om hjälp att hålla det för deras son – Gullgossens vapendragare A. Vi hakade genast på  – jag har i perioder haft regler som 15 min på morgonen 40 min efter förskolan men sedan de började spela tillsammans har det helt falerat… Nu kör vi också med 1 timmes-regeln.

Det blir ju inte alltid bara en timme – men det är så mycket mer lek nu. För nu hjäper alla försäldrar till och barnen vet vad som gäller. De leker med lego, springer ute mer och har börjat med annat.

I fredags åkte vi direkt från skolan till Toysrus och köpte ett schakspel – för de spelar schak på skolan- Tjo och tjim – Gullgossen slog mig i första matchen (utan att jag fuskade) och sedan vann jag andra. Och morfar och gossen spelar nu hejvilt – och de två 6-åringarna spelar mot varandra!

Igår plockade vi fram det Uno-spel som jag gav Gullgossen i 6-års-present som det aldrig blivit av att vi spelat. OJOJOJ vad kul det var! och igen kunde jag vara precis hur lömsk som helst och ändå visste man inte vem som skulle vinna – man behöver inte alls spela ner sig.

Ser fram emot poker med spelmarker – jag äääälskar kortspel! (vi kan kanske ta vägen förbi finns i sjön, vändtia, plump och femkort, men SEN!!!)

 

Kommentera

