Andas in andas ut

Jag ska hämta en blocket-julklapp kl 8.30 på Odenplan. Ingen stress i det en vanlig morgon. Men idag!!!!!

Mysig morgon med några få incidenter med satsumas inblandade. Och så!

Bråkigt att ta på ytterkläder. Ett barn vill inte in i bilen. Soptunnan ska ut. Sena iväg. Stora barnet vägrar ta av blöta skorna men ska ändå följa med in till hängaren. Mammas utbrott nummer ett. Allvarligt talat – hur kan en sexåring hänga upp sig och bli galen av att man måste ta av regnblöta skor om man ska in. Han hävdar att det KAN bli lika blött från tossorna som från skorna. Jag slitet av honom han s skor (ovärdigt) och försöker vara lugn och inspirerande med lillasyster som ska lämnas. Misslyckas.

Fröken vill/behöver prata lite. Pippilotta är arg. Gullgossen börjar dra skrika och gråta att vi ska gå. Kaos! Ovärdigt skällande från mig men också lite befogat.

Yppar för gossen – efter vi lämnat storgråtande Pippilotta – att jag ska hämta en julklapp. Om jag hinner.
Han har första konstiga lämningen på flera flera veckor.

Infartsparkeringen är full. Jag får hitta en annan plats och betala massor för den. På tåget och 5 min sen till Odenplan.

Vad jag ska köpa? Xbox med Kinect och 14 spel. Tidigt ute? Ja! Men vill inte hamna i läget att det är rush närmare jul….

Kommentera

