Upp och ner

Igår var vi bråkiga och uttråkade. Vi var på återvinningen med de två gamla altandörrarna och löst runt-omkring-material. På IKEA och köpte korv (Gullgossen som är mkt smakbestämd gillade helt plötsligt grillad Ikea-korv och det måste jag ”kapitalisera” på) och lite annan handling.
Efter korvgrillningslunchen så gick luften ur familjen. Kompisarna var inte hemma. Ingen ville gå ut (utom jag) och det var allmänt trååååååkigt. Jag KUNDE städa nån garderob men ville inte.

Sen ringde iallafall morfar och frågade om jag ville att vi skulle sätta upp gardinerna igen efter altalndörrsbytet. Åååå ja! Det ville jag! Och när de kom ville jag bjuda på vin skoltaxi och så visade det sig att de inte hade nån middagsmat utan skulle handla och då fick de stanna istället.
Här blev det tortilla-bröds-pizza med 1) gyros (jag gjorde strimlade fläskkarre och stekte med kebabkrydda – premiär men det var gott) + kebab och vitlökssås på sidan 2) skinka och mozzarella 3) chèvre med pinjenötter o h honung + ruccola 4) spansk salami, mozzarella och paprika.
Bra uppsving ändå!

Idag har vi varit på Scouternas öppna hus och loppis – fyndat stor blandat-lego-påse (100 kr), två klänningar och en kjol till nya tjej-Pippilotta (10 kr). En cykelhjälm (20 kr), ett par flipflop med glitter – lite stora (5 kr) och en leksaksmobil (10 kr). Vi var ute i två timmar tillsammans med grannarna.

Sedan har gossen lekt med grannarna medans Pippilotta och jag cyklade till Ica – mysig egen stund för oss.

Mycket bättre dag!!!! Ikväll blir det blandmiddag: rester, mamma Scan och soppa med Bagel (som fanns i frysdisken på Ica – hoppas de är goda!!!!)

Kommentera

