kan _inte_ själv

Nä men nån gång mitt i semestern samlade jag mig och beställde mina nya altandörrar. Tråkig utgift på 12 000 (plus montering) men jag hade inget val – de är 45 år gamla och alldeles förstörda – kan inte stängas och låsas ordentligt alls – vilken tjuv och mördare som helst kommer in lätt som en plätt.

ja så jag mätta noggrannt upp dörrarna och beställde dem enligt konstens alla regler. Och de kom för någon vecka sedan. Idag kom snickarn för att sätta in dem.

NEWSFLASH!!! Man ska mäta KARMMÅTTET. Inte DÖRRMÅTTET. Så dörrarna för 12 000 kr är alltså 10 cm för smala.

Snickarna ska nu regla upp för att minska dörrhåler, lägga en remsa ny gips på insidan, en bit ny panel på utsidan, korta tröskelplåten på utsiden och… jag BYGGA OM MINA ALTANDÖRRÖPPNINGAR:

JÄVLA SKIT! men de är iallafall ganska coola och säger saker som ”det är lätt hänt” och ”vi akn fixa detta” och.. ja att de bjuder på lite grundfärg att smeta på de nya panelbitarna så de klara vintern och så…

Kommentera

