Ikväll fick vi skärpa oss allihop

Efter att jag lackar ur nästan varje dag på allt Minecraftande (spel men också youtube-filmer) så väste jag fram ett efter middagen blir det inget ajpaddande.

Sedan skärpte jag upp mig själv och meddelade under middagen att ikväll ska ingen av oss hålla på med ajpaddar eller mobilen eller datorn.

Sedan hämtade jag ord-lotto som jag köpte på Astrid Lindgrens värld men som vi aldrig spelat. Det var så roligt! De kan stava sig fram bra. Gullgossen kan ljuda fram orden medans Pippilotta snabbt rabblade bokstäverna och ibland bildade ord.

20140918-233914.jpg

Sen blev det också ett ganska rörigt försök till bingo där vi fick lösa upp ”ta fram bollarna”-bråket med att vi tog upp 5 bollar var.

Ska se om vi kan lyckas med detta i em vecka….

Kommentera

