livet… och facebook

Tänkr att man har olika kompisar. Olika facebookvänner.

Det där med att allt är så glassigt – jag vet inte. Visst är det roligare att skrika ut att man är glad eller stolt och vilja ha beröm för nåt man gjort. Men ji min krets finns det allt.

Jag har fått flera dödsbud genom facebook. Oväntade eller väntade. Hemska sjukdomsbesked. Barn och vuxna som drabbats mitt i livet. Ikväll en man till en fd kollega. Snabbt borta från livet.

Jag har börjat bli rädd på riktigt att jag också ska försvinna ur mina barns liv. Jag har ju inte allt klart med papper om hur de ska ha det. För jag vet inte hur jag skulle vilja att de skulle ha det. Inget ska hönda, så klart, men ändå.

Men till den som säger att facebook är en skrytfasad säger jag NEJ. Inte alls. Eller iallafall inte bara. Den är som ett fikarum mer – man berättar inte allt men man berättar anekdoter, roliga saker men pratar också om viktiga saker. Och svåra saker. Livsavgörande saker.

Kommentera

