ETABLISSEMANGET

Alltså alla har väl singeln variant. Av hur man äter. Om man försöker förändra sin kost, är det ju olika vilken väg man väljer att gå.

Jag har alltid (och gör fortfarande till viss del) älskat ViktVäktarna. Inget är förbjudet, man kan bara inte äta allt alltid i hur stora mängder som helst… Nu är jag ju inne på 5:2 och känner att det kommer vara min melodi för väldigt lång tid framöver. Jag har gått all in. Jag tror på fastans betydelse för kroppens möjlighet att reparera celler och påmeoden för en viktminskning som är lätt att hänga kvar i. Att inte allt är förstört för en pizza. I retoriken runt metoden ingår också ett visst mått av man tror att det kan ha xxx effekt men det är bara visat på djur osv. Alltså en öppenhet för att det kan ligga till på OLIKA sätt och den slutgiltiga sanningen inte är fastlagd.

Med LCHF är det lite annorlunda. Med tiden (och mitt nya intresse för att läsa på om olika mat) har jag också förstått att det faktiskt inte är superfarligt att äta fett. Men HERREGUD de gör sig ju inte så lätta att tro på. De presenterar inte så mycket fakta. MEN varje gång någon annan har kommit med någon studie ropar de ETABLISEMANGET och anstränger sig att hitta konspirationer i studien. Jag vet inte. De som ropar ETABLISEMANG och letar KONSPIRATIONER får mig att känna avpixlat-vibbar. Eller typ religiösa sekter. Eller nåt.

Det ska mycket till innan jag tror på de som säger vi vet att detta funka 500 000 svenskar har provat och är nöjda men de som gör studier är alla köpta av ETABLISSEMANGET…. Det finns nära hundra tusen aktivt troende kristna också och muslimer för den delen – är det då bevisat? Och…. De som tror på kristaller…. Homeopati. Spöken. Ja jag vet inte vad….

Synd för då tror jag inte på lchf. Alls.

Ikväll blir det POTATIS och BRÖDKRUTONGER och tzatsiki på turkiskLÄTTyogurt. OMG!!!!!!!

One thought on “ETABLISSEMANGET

  1. Hallå jag vill fråga om en helt annan sak. Vill åka påmkryssning till Helsingfors (2 nätter en dag där) med 3,5 åring och en till vuxen. Vilka bolag är bra? Riskerar man att hamna i fylla? Finns särskilt barnvänliga resor? Kan man hitta bra priser? Alla tips mottages tacksamt då du verkar vara något av expert!

Kommentera

