är det meningen att jag ska städa nu? OCH hur gör man med maten?

Barnens kompisar kom springande när jag gräddade våfflor (fira-att-vi-börjat-terminen-önske-middag)… de lekte och sen bjöd jag grannbarnen på en halv våffla med grädde och jordgubbar var. Vill hellre att de sitter med vid matbordet, men vill inte förstöra deras aptit inför den egna middagen. Svårt att avgöra det där. De hade gärna ätit mer men jag sa nje… hur gör man egentligen?

Hur som helst – nu stack alla fyra barnen till de andra. Och jag är ensam kvar. Är det meningen att jag ska städa nu, eller? vara nyttig? utnyttja tiden? very strange – annars hade jag suttit och släsurfat när de tittade på Bolli, men ja – nu är det ju ingen som kollar på TV – alla svärdar eller pysslar eller vad de nu gör. Jag orkar väl inte utnyttja tiden hela tiden – iallafall inte om jag måste städa och plocka…

Kanske dags för en stor kopp te, lite matlista och allmänt slöande? OK?

Kommentera

