Jaha nähä

Så hat en hemma dag gått. Tvätta, hänga, tvätta. (Pga vägglöss-rädsla ligger packningen i uterummet och tas in i huset via tvättmaskinen)
Handla. Hälsa på fritids med mycket skeptisk son. Vi går tillbaka imorgon förmiddag och går med till parken….

Har också hunnit med impulsinköp av en ny gunga (fast jag har suktat länge men 750 kr var så mycket – och nu kunde jag köpa visningsexet för 300…).

Och fika på Ikea. Alltså JAG var sugen på fika och smällde i mig både jordgubbdbakelse och kanelbulle, medans Pippilotta som inte gillar att fika tog med två korvar från utgångskassornas korvservering och Gullgossen firade återinförandet av de under året mycket saknade pannkakorna på barnmenyn genom att beställa både pankisar OCH kanelbulle. Och vaniljsås till pankisarna eftersom de inte hade grädde… Lyxigt så det förslår för 60 spänn iallafall.

Vi har äntligen grillat igen (ingen grillning i Spanien) och jag har smaskat tzatziki – mums. Och halloumi. Och ugnspotatis. Va! Grillat är godast!

Nu har barnen somnat och jag borde bara lägga mig, men… Svårt att varva ner. Imorgon är sista senesterdagen och sedan drar det igång! Vi ska (kanske) gå på bio på eftermiddagen – om de inte är för små för draktränaren II, och köpa långbyxor. Nu börjar skolan snart på allvar!

Kommentera

