Det här med fin och pin och snart slut på semestern

Vi har ju långledigt och därmed nästan två veckor kvar på semestern/föräldraledigheten – utav vilka tio dagar ska spenderas i Alicante. Jippi!
Men det betyder att vi har fyra-fem hemma-dagar kvar. Och få känns det lite som jag ska börja jobba om fem dar…

Så igår hände det! Jag tränade för typ första gången på semestern.

Tabata med grannen – det var hennes idé! Vi körde 8 upprepningar av 20 s ansträngning 10 s vila (dvs 4 min) med 5 olika övningar. Alltså typ 20 minuter. Det var burpees (eller så nära jag kom) , djupa knäböj (squats), sit-ups, ahävningar (kunde bara göra 4 ggr + 2 ggr biceps – armar verkar inte vara om grej) och sist plankan.

Men shit vad skönt! Idag har jag inte överallt. Men på ett skönt sätt. Uppvarvningen inför hästen har nästan börjat! Fast det förstås – 10 dar i Spanien kommer ju inte göra livet hälsosammare…

Kommentera

