Välförtjänt altanhäng

20140731-180318.jpg

Är ”barnvakt” till grannbarnen som är 6 och 10. Detta med att jag är barnvakt går mer till så att barnen är uppslukade av varandra och jag kan få lite saker gjorda (inkl dricka bubbelvatten på altanen utan att nån gnäller) eller kommer och frågar massa saker.

Idag har jag fått hjälp av mormor att röja ur mitt utomhusförråd, från vilket inget kommit ut men mycket lastats in sedan december 2008. Där fanns innerdörrar och extra luckor till nåt gammalt kök. Allsköns skräp och en del saker som jag inte var redo att sortera ut eller slänga.

20140731-180847.jpg

Morfar kom med släpet och ojoj vilken hög av skräp vi kunde dra iväg till återvinningen med. En kille från myrorna råkade vara där så han fick några saker men det mesta var faktiskt skräp.

Sedan har jag byggt ihop och ställt ut mitt fina grythyttan rusta-möblemang – jag har bevakat det hela simmare och slog till snabbt dom en vessla när det kom på rea!

20140731-181202.jpg

Vi har provfikat och jag är mycket nöjd!

Nu återstår att lassa o pasta med köttfärssås i barnen och poppa popcorn och sätta på nån film.

Fast först – hänget! Lite lite till …

Kommentera

