En sur mammas bekännelse

Jag har varit sur några gånger idag:
* när Gullgossen ville vänta med sin dusch till efter badet (vilket ju var smart för set var alger i havet)
* när vi på stranden såg att han hade svarta prickar i hårbotten och vi troligen har lusägg
* när jag på parkeringen vid Ica fattade att om de busar/bråkar kommer vi missa färjan med 15-30 sekunder och vi sedan missade färjan med 15-30 sekunder bl.a. Pga av bus (men allvarligt talat är det inte deras fel för jag kunde haft koll på tiden i affären och inte lagt på dem att hantera 15 sekunders marginal på en 21,5 minuters körväg – jag dåsade ju omkring utan att kolla klockan!!!)
* när Pippilotta vägrade mig att kamma hennes hår (men sen kom jag på balsamspray och vips gjorde det inte ont längre)

Så nu var jag tvungen att säga till dem att de är det bästa som hänt mig och att mitt liv skulle vara så sorgset utan dem. För så är det. Nån luskamning eller 30-minuters-glass-i-väntan-på-färjan är ju faktiskt oviktigt.
Bäst!

Kommentera

